Det var den påsken lissom…

dsc00846 Jaja, da var enda en påske i Mo i Rana over! Det gikk utrolig fort – som vanlig! Ble en knallpåske til tross for at dagene med solskinn var få. Folkene man deler ferien med teller selvfølgelig mest!

Etter 12 timer i bil på Lørdag var alle passe støl i beina og klare for en fantastisk påske, og jeg skulle dele påsken med slektninger og venner, men hadde en litt vemodig følelse innabords fordi min kjære ikke kunne komme denne påsken. Iallefall var det dette jeg hadde forestilt meg. På Søndag begynte jeg endog å fatte mistanker, bare hør her:      Det begynte med at Fattern fikk en telefon og løp bort fra alle oss andre, så snek jeg meg etter fordi jeg «skulle hente noe på rommet», så hørte jeg det ble diskutert om hvorvidt det var sengeplasser igjen der oppe, og noe annet babbel. Senere ringte André, som da er onkelen til Maja, og spurte om jeg ville komme på kaffe før møtet. (Noe jeg egentlig ikke kunne forestille meg han spørre meg om på en Søndag formiddag) Hadde sterk mistanke på dette tidspunkt om at Maja var der, så jeg og Mats hev på oss møteklærna og kjørte ned til Storforshei. Utfor døra til André sto bilen til foreldra til Maja, og da jeg gikk inn i gangen så jeg noen sko som så litt «Maja» ut og hadde størrelse 38. Jeg ropte inn i gangen: «Maja!»   Så gikk jeg opp i stua og der satt ho, luringen! Ho blei med opp til Granlia etter møtet, og foreldra dro til Mosjøen.

Så, da var visst påskeferien redda likevel! Smilte fra øre til øre resten av påsken, tror jeg vaffal, hehe:) Ble en påske med for lite ski men nok av grilling, koselige folk og gal Ockelbo-kjøring! Snøscooter altså. Plutselig var påsken over og alt ble hverdag; nu finns bara minnarna kvar!

Feriene går altså altfor fort, og de blir bare korteere og kortere. En påskeferie før var et stoooort brekk i skoleåret, for ikke å snakke om sommerferien som varte og varte og varte,  en evighet. Er vel bare sånn det er å vokse opp. Nå må jeg slutte før jeg blir filosofisk her!

Alt i Alt, desidert en av de bedre feriene jeg har hatt, bare med unntak av noen få sommerferier…:P Det beste av alt var selvfølgelig at jeg fikk ha min kjære der oppe nesten en hel uke. Elsker deg Maja!

One Response to Det var den påsken lissom…

  1. Maja sier:

    Elsker deg å kjære!<3
    Tenker du blei overraska! Så det på deg ^^ Tror du blei litt glad 😀 Love you<3

Legg igjen en kommentar

